Co umí WebMeeting navíc

Tahle dávka novinek je opravdu extra zajímavá, takže si ji nenechte ujít. Servírujeme vám pohromadě 11 nejnovějších funkcí a vylepšení WebMeetingu. Pohodlně se usaďte a věnujte pár minut článku místo, abyste desítky minut sami zkoušeli, co novinky umí. Samozřejmě jsme nezapomněli na pár tipů, jak s novinkami online komunikaci udělat zase o něco příjemnější. Možná najdete inspiraci, jak své online schůzky ještě víc vylepšit. Pojďme na to.

#1 Uživatelské účty a podúčty

Tahle novinka je hlavně pro firmy. Pokud máte jeden firemní účet u služby WebMeeting PRO, můžete si k němu vytvořit v rámci vašeho tarifu několik podúčtů. Každý podúčet může samostatně tvořit setkání. Výhoda spočívá v tom, že si nemusí každý uživatel zakládat vlastní účet, ale vše máte pěkně přehledně pod jedním hlavním účtem. Online komunikace je jednotná.

V praxi tedy máte jeden hlavní účet, jehož majitel má veškerá práva. Pak záleží, jak si role rozdělíte. Majitel je tedy jeden. Administrátorů může být více, další mohou nastavovat vše v místnosti a poslední skupina nemá žádná práva a pouze se do účtu přihlásí (podobně jako host do online místnosti).

#3 BBB (BigBlueButton) – nová verze, nové možnosti

Jádro konferenčního systému WebMeeting tvoří BBB (BigBlueButton). Ten prošel inovací a momentálně je možné vyzkoušet si „naostro“ všechny nové a vylepšené funkce. Jejich popis a vše, co umí, jsme představili v článku V čem je WebMeeting o krok dál.

Vylepšení:

1)Přehlednější

  • Vše máte přehledně v jednom okně, neztrácíte čas překlikáváním.
  • Navigace v prezentaci vám umožní lépe přeskakovat na konkrétní slidy i je filtrovat. Také se mnohem komfortněji vybírá mezi prezentacemi. Celkově je práce s prezentací přehlednější a interaktivnější.

2)Interaktivnější

  • „Raise hands“ – díky této funkci se můžete během školení přihlásit a lektor na vás může ihned reagovat. Nemusíte si skákat do řeči ani čekat, až bude prostor na dotazy.
  • Upozornění – nyní vidíte na obrazovce stav svého signálu i upozornění na to, že máte vypnutý mikrofon, když mluvíte. Obě funkce výrazně zvyšují komfort setkání.

3)Komfortnější

  • Sdílení obrazu i zvuku – z karty Chrome lze sdílet obraz i zvuk videí.
  • Navýšení maximální možné kapacity místnosti – možnost pozvat více lidí oceníte při webinářích, školeních i konferencích. Stále záleží na typu vašeho tarifu. Kapacita je omezena možnostmi daného tarifu.

#4 Personalizace WebMeetingu – grafika

Už teď si můžete prostředí WebMeetingu přizpůsobit pomocí uvítací zprávy v chatu i vlastní prezentace. Text nad chatem je možné upravit tak, aby obsahoval vaše sdělení (viz obrázek). Takže účastník schůzky nebo školení může v uvítací zprávě po přihlášení najít osobní vzkaz od vás a první slide prezentace vaší firmy nebo produktu spolu s vaším kontaktem.

Změna uvítací zprávy v chatu

#5 Export seznamu účastníků do xls souboru

Pomůže přehledně uspořádat seznamy účastníků schůzek, webinářů i školení do Excelu. Zároveň u každého jména můžete exportovat i e-mail a další informace, když je účastník při přihlášení zadal. Tuhle možnost oceníte například, budete-li potřebovat doložit docházku jakékoliv instituci nebo pro vlastní přehlednou evidenci. Tabulku máte staženou za chvilku a můžete ji rovnou odeslat. Seznam účastníků máte jednoduše, rychle a přehledně u sebe v počítači.

Co všechno nová funkce umí?

1)Export všech účastníků setkání – v administraci rozklikněte v levém menu Účastníci, nahoře pak vyberte odkaz Export účastníků (xlsx)

2)Export přihlášených účastníků k nějakému setkání – v detailu setkání, vpravo nad tabulkou s účastníky odkaz Export přihlášených (xlsx)

3)Export statistik návštěvnosti nějakého uskutečněného setkání – odkaz z detailu setkání i z html výpisu statistik návštěvnosti.

#6 Moderátor má právo „veta“

To znamená, že se do místnosti nedostane nikdo, kdo by tam být neměl. Moderátor sám vybere, jaká práva mají hosté a koho do místnosti pustí. Můžete si vyzkoušet i ve vaší virtuální místnosti (Kavárna) v levé části kliknout na možnosti (ozubené kolečko, viz obrázek 1), kde v menu přibyla záložka Pravidla pro hosty. Zde si moderátor vybere ze 3 možností, jaká práva udělí hostům (viz obrázek 2).

Funkci oceníte zejména v online místnosti, kde je vstup a opuštění místnosti poněkud volnější než u vytvořeného setkání na konkrétní čas a jen pro konkrétní účastníky.

Role účastníků 1

Role účastníků 2

#7 18. Server

Nyní si můžete nastavit, který server chcete aktuálně používat pro kavárnu. Možnost najdete v administraci v části Kavárna ještě před vstupem do místnosti. Zde si můžete zvolit „Vyzkoušet nové prostředí“ (viz obrázek). To vám nabízí rozšířené možnosti a zkoušení nových funkcí.

Vyzkoušet nové prostředí WebMeetingu

#8 Webmeeting Academy

Nově pro vás máme možnost vzdělávacích webinářů zcela ZDARMA. Cíl je jednoduchý, pomoci vám orientovat se v online prostředí, reagovat na situace, se kterými se setkáváte a najít řešení konkrétních problémů. Najdete tam spoustu obsahu z oblasti online podnikání, online schůzek, práv a povinností i různých tipů a rozhovory s odborníky. Každý host v daném tématu poodhalí část svého know-how a zároveň odpoví na vaše otázky. Formát webinářů je diskuse, takže se nemusíte bát prázdného poučování. Stále přibývají nová témata, takže nezapomeňte sledovat patičku našeho webu, kde Webmeeting Academy najdete.

#9 Affiliate program

Nabízíme i možnost výdělečné spolupráce. Jednoduše propagujte Webmeeting a odměna vás nemine. Proč a komu se spolupráce vyplatí spolu s informací, co pro vás máme připraveno, a hlavně kolik si vyděláte, najdete v záložce Nabízíme pod kartou Affiliate program Webmeeting. Doporučujeme všem, ale zejména těm z vás, kteří WebMeeting již používáte. Podívejte se na naše podmínky.

Aby si vás novinky našly, přidejte se do skupiny Efektivní online komunikace, prodej a vzdělávání, kde najdete tipy, rady novinky a vše, co se týká online podnikání a online schůzek.

#10 Online objednávka technické podpory

Tuhle novinku určitě nepropásněte, protože vám může ušetřit hodně času i energie. Můžete si objednat technickou podporu na konkrétní datum a čas. Stačí v patičce našeho webu kliknout na Technickou podporu, a pak na zelené tlačítko Rezervovat technickou podporu na konkrétní čas. Můžete si vybrat z variant 30 minut, 60 minut, 90 minut nebo 120 minut. Tenhle typ služby je nejvhodnější při pořádání školení, webinářů nebo setkání s více účastníky. Náš kolega vám bude v konkrétní čas k dispozici, aby vše proběhlo bez technických problémů a vy jste mohli věnovat plný fokus vysílání. Podívejte se na konkrétní možnosti a další informace.

#11 Preference jazyka

Aktuálně je možné nastavit si v online místnosti jazyk prostředí (viz obrázek). To už nejspíš znáte a možná s vašimi zahraničními klienty, spolupracovníky nebo u webinářů využíváte.

Novinkou je možnost nastavit si i přihlášení do místnosti mimo českého jazyka také v anglickém nebo slovenském jazyce. Tedy ještě o krok dříve můžete podle nastavení preferencí jazyka prohlížeče přizpůsobit i jazyk přihlašovacího kroku do místnosti. Podle toho, jaký jazyk preferujete se přihlašovací stránka zobrací v preferovaném jazyce. Komfort od A až do Z.

Našli jste mezi novinkami tu vaši? Určitě vyzkoušejte vše, co by se vám mohlo hodit a nezapomeňte nám dát vědět váš názor, postřehy i komentáře. Všechny informace najdete v článku Novinky v online světěJak inovujeme WebMeeting? Jestli děláte webináře nebo školení, doporučujeme navíc článek Jak využít docházkový systém + 2 tipy z praxe.

Pokud jste o WebMeetingu zatím jen slyšeli, vyzkoušejte si plnou verzi na 25 dní zdarma přes zelené tlačítko dole pod článkem a může se vám hodit i malé srovnání Co umí WebMeeting a ZOOM ne?

Přesvědčte se sami a vyzkoušejte si WebMeeting PRO zdarma na 25 dní!*

*) obsahuje i WebMeeting kavárnu pro 5 lidí navždy zdarma