FAQ

Webmeeting zobrazuje chybovou hlášku při připojení zvuku, kamery nebo sdílení obrazovky

Problémů může být více - podle textu hlášky se rozdělují dvě možná řešení.

Chyby číslo 1001, 1008, 1009, 1010, 1011, 1012, 1108, 2002, 2001, 2003, 2021, 2022, 1107 znamenají chybu portu serveru nebo sítě - kontaktujte technickou podporu support@webmeeting.cz

Pokud se objeví nečíslovana chyba:

  • "Chyba sdílení webkamery",
  • "Došlo k chybě při sdílení obrazovky, zkuste to prosím znovu",
  • "Při pokusu o zachycení obrazovky došlo k selhání",
  • "Došlo k problému s přístupem k Vašim audio zařízením" nebo
  • "Čas pro Váš požadavek vypršel"

je problém většinou s nastavením sdílení ve vašem prohlížeči povolte sdílení mikrofonu/kamery/obrazovky ve vašem prohlížeči, restartujte jej, nebo zkuste jiný prohlížeč či celé zařízení.

Jaké zabezpečení WebMeeting používá?

Služby clienta Webmeeting jsou poskytovány jen ve formě webové aplikace a jako takové spoléhají na šifrovaný kanál mezi prohlížečem a serverem, poskytovaný protokolem TLS.
V daném případě TLS 1.2 a to jak pro samotné HTTPS přenosy, tak pro šifrování UDP audio/video streamu (velká část dnešních prohlížečů již ani neumožňuje WebRTC přenosy bez šifrování). Samotná volba použité šifrovací funkce pak závisí na vyjednávání mezi serverem a prohlížečem, dle možností prohlížeče.
Nastavení úrovně zabezpečení TLS průběžně upravujeme podle vývoje situace s jeho bezpečností. Daří se nám tak průběžně udržovat hodnocení "A" v běžně dostupných online testech.

Dále, pokud nevyužijete během svého online setkání funkce nahrávání, je po svém skončení skutečně nedohledatelné.

Jak funguje stálá místnost? Zůstane v ní chat či sdílené poznámky i po odchodu posledního účastníka setkání?

Stálá místnost funguje tak, že je přístupná stále (kdykoliv je v ním moderátor), a to až po dobu celého jednoho roku. Navržena byla pro pravidelná setkání, výuku či porady, ale je ji možno využít také pro setkání trvající déle než je pro normální meeting/poradu běžné - například jednorázově celý den, nebo dva dny po sobě.

V praxi místnost funguje tak, že je vstup možný stále - to ale neznamená, že jakmile se jednou místnost vytvoří, tak po celou dobu nezanikne. Pokud v místnosti nikdo není, místnost se dočasně uzavře a její obsah se smaže (i chat a sdílené poznámky). Při dalším vstupu prvního návštěvníka se opět otevře, "vyčištěná".
Pokud potřebujete aby v místnosti obsah zůstal, je potřeba, aby v místnosti stále někdo byl, případně můžete využít funkce záznamu a dění v místnosti zaznamenat. Záznamy se pak přidávají k otevřeným místnostem stále dál - jejich seznam najdete v administraci. Obsah sdílených poznámek je možno vždy uložit a případně znovu nahrát z počítače.

Co se s mým účtem na WebMeetingu stane, když nezaplatím za další období (měsíc, čtvrtletí, rok)?

Pokud platíte měsíčně, je služba sjednána na dobu měsíce a další platbou se obnovuje na další měsíc nebo tři měsíce či rok (s tím že plánovat setkání lze pouze na dobu kdy je příslušný účet zaplacen).

Když druhý nebo jakýkoliv další měsíc nezaplatíte, tak účet "spadne" do základního omezení (podobně jako po vypršení Trial účtu) kde nemáte možnost plánovat další setkání a nejsou udržovány záznamy z již uskutečněných setkání - to znamená že mohou být smazány - nebudou smazány hned, pokud o to nepožádáte, ale zhruba po 3 měsících nečinnosti.

Co se stane, když mi skončí Trial verze WebMeetingu?

Pokud Vám skončí zkušební verze WebMeetingu a vy si účet nezměníte v některou z placených verzí, Váš účet zůstane v provozu i nadále, ale v "omezené" podobě - tedy zmizí možnost plánovaných setkání a zbyde Vám jen Kavárna pro 5 účastníků.

Kde najdu seznamy přihlášených a skutečných účastníků setkání?

Statistiku návštěvnosti lze zjistit v administraci v sekci Setkání.

Dále je možné přímo během setkání v místnosti vyexportovat seznam přítomných účastníků a porovnat je v administraci s přihlášenými.

Mají setkání v Kavárně omezenou dobu trvání?

U Kavárny (velikosti S i M) na rozdíl od porad, webinářů a jiných typů plánovaných setkání neexistuje časový limit. Můžete zde tedy být neomezeně dlouhou dobu. Je však možné, že pokud Vaše setkání potrvá déle než den v kuse, bude v nočních hodinách přerušeno - s možností okamžitého pokračování (podobně jako při hovorech na mobilních telefonech).

Existuje nějaké zvýhodnění v případě platby na rok dopředu?

Ano, v případě platby předem za rok provozu získáváte tři měsíce vámi vybrané služby zdarma (platíte tedy vlastně jen devět měsíců).

Je setkání nahráváno automaticky? Jak smazat záznam ze setkání?

Záznamy je třeba ručně odstartovat v průběhu Vašeho setkání. Záznam který poté můžete rozeslat, se začne generovat po odchodu všech účastníků z virtuální místnosti.

Co se týče mazání pořízených záznamů, WebMeeting na tuto funkci zatím nemá v administraci pro běžného uživatele metodu, proto pokud potřebujete nahrávku smazat, napište nám prosím prostřednictvím kontaktního formuláře na https://admin.webmeeting.cz/contact/ .

Do textu zprávy kromě informace, že potřebujete záznam smazat, uveďte i odkaz, kde se nahrávka nachází. Tento naleznete v administraci WebMeetingu v sekci Setkání - zde prokliknete na konkrétní setkání ze seznamu, poté na Shlédnout záznam - a odkaz, který se vám objeví nahoře v příkazovém řádku, nám pošlete.

 

 

 

 

Proč nelze spustit některé prezentace z Microsoft PowerPointu (.pptx)?

S většinou prezetací z Microsoft PowerPointu (typ .pptx i .ppt) by neměl být ve WebMeetingu problém. Avšak aplikace využívá pro otevírání těchto prezentací nástroje OpenOffice -  je tedy možné, že některé složitější animace PowerPointu bohužel zobrazit nedokáže.

Pro nejlepší zobrazení prezentace doporučujeme formát PDF - soubory lze do tohoto formátu uložit i z Microsoft PowerPointu.
Aplikace, kterou WebMeeting využívá, se neustále vyvíjí - jsme tedy přesvědčeni, že tato funkcionalita se v budoucnu zlepší.

Jak se připojím na API webmeetingu, co k tomu potřebuji?

Pro nastavení testovacího účtu pro přístup z API stačí registrace účtu zde:

https://admin.webmeeting.cz/trial/register

Následně po přihlašení do administrace jsou v sekci nastavení takovéto údaje:

Tyto údaje jsou potřeba pro připojení na API podle dokumetnace uvedené zde:

https://admin.webmeeting.cz/docs/namespace-App.html

uživatelské jméno: dokumentace
heslo: apigen

Při připojování k webmeetingu se objeví chyba „Connection failure (ICE error 1007) „. Co tato chyba znamená?

Chyba (ICE error 1007) je způsobena zakázanými porty na firewallu na počítači nebo v síti účastníka.

 

 

Systém potřebuje pro správnou funkci otevřené porty TCP/IP 80/443 (Pro HTTP/HTTPS)
UDP porty v rozsahu 16384 – 32768 (pro FreeSWITCH/HTML5 RTP přenosy) v sítí/počítači účastníka směrem ven (viz tabulka níže).

 

Cilova adresa Cilova IP adresa Protokol Porty Popis
s1.webmeeting.cz 83.167.225.114/32 TCP 443 HTTPS spojení
s2.webmeeting.cz 83.167.225.115/32 TCP 443
s3.webmeeting.cz 83.167.225.116/32 TCP 443
s4.webmeeting.cz 83.167.225.117/32 TCP 443
s12.webmeeting.cz 194.228.31.55/32 TCP 443
s1.webmeeting.cz 83.167.225.114/32 UDP 16384-24576 RTP audio streamy
s2.webmeeting.cz 83.167.225.115/32 UDP 16384-24576
s3.webmeeting.cz 83.167.225.116/32 UDP 16384-24576
s4.webmeeting.cz 83.167.225.117/32 UDP 16384-24576
s12.webmeeting.cz 194.228.31.55/32 UDP 16384-24576
s1.webmeeting.cz 83.167.225.114/32 UDP 24577-32768 RTP video streamy
(+sdílení obrazu)
s2.webmeeting.cz 83.167.225.115/32 UDP 24577-32768
s3.webmeeting.cz 83.167.225.116/32 UDP 24577-32768
s4.webmeeting.cz 83.167.225.117/32 UDP 24577-32768
s12.webmeeting.cz 194.228.31.55/32 UDP 24577-32768

 
Pokud vaše síť neumozňuje otevírání UDP portů, systém automaticky využíva provoz pres TURN servery na portu 443/tcp. Pokud používáte v síti HTTP proxy a zároveň kontrolu obsahu šifrovaného spojení, může být nutné přidat v nastavení proxy serveru vyjímku pro tyto servery, protoze se nejedná o HTTP provoz, ale o audio a video streamy.

Cilova adresa Cilova IP adresa Protokol Porty Popis
t1.webmeeting.cz 83.167.225.121/32 TCP 443 HTTPS spojení
t2.webmeeting.cz 194.228.31.54/32 TCP 443

Na vašich webových stránkách je uvedeno, že Webmeeting PRO má k dispozici neomezený počet místností. Znamená to tedy, že kdybychom chtěli tuto variantu využít pro například 100 lektorů najednou, bude cena pouze 1198 Kč/měsíčně? Jinými slovy: může Webmeeting využívat souběžně více lidí?

Varianta PRO je určena pro neomezený počet místností, nikoli pro souběh několika místností ve stejnou chvíli. Avšak jsme otevřeni vašim požadavkům a rádi vám vyjdeme vstříc – například přípravou individuálního plánu, který bude vyhovovat vašim potřebám, stačí nás kontaktovat a domluvíme se konkrétněji.

Kde najdu nahrávky, které jsme pořídili během webmeetingu?

Nahrávky najdete v administraci Webmeetingu. Pokud jsou nahrávky z kavárny, najdete je v části Kavárna, pokud z meetingů, najdete je přímo u každého meetingu. Zde je také možnost poslat odkaz na záznam účastníkům meetingu.

Jaký je maximální počet účastníků pro jednu místnost?

V současné době poskytujeme místnosti s maximálním počtem 300 osob (při sdílení jedné kamery).

Čím se liší „místnost“ od „kavárny“?

Kavárna je neustále otevřená, je určena pro „neformálnější“ setkání, která nejsou dlouhodobě plánovaná. Kavárna má vždy hezkou a jednoduchou adresu, například kavarna.webmeeting.cz/vasejmeno. Pokud není uzavřena, může se do ní přihlásit každý, stačí, že před vstupem zadá své jméno. Je určena pro rychlé schůzky s klienty či členy týmu bez nutnosti se předem někam registrovat.
Místnosti Webmeetingu PRO jsou určeny pro „formálnější“ setkání, kdy je před začátkem setkání předem znám seznam účastníků, či je nutná předchozí registrace na setkání. Místnosti mohou být otevřené pro širokou veřejnost (webinář, výuka, konference ad.), nebo uzavřené pouze pro zvané (porada týmu, firemní školení ad.).

Webmeeting PRO umožňuje zasílat automatizované pozvánky či upomínky s odkazem na přímý vstup do místnosti – vaši posluchači/kolegové tak budou upozorněni třeba půl hodiny před začátkem webmeetingu a nestane se, že by setkání zmeškali.

Pokud bych chtěl realizovat Webmeeting přes mobilní data, kolik zhruba dat budu potřebovat na desetihodinovou přenos (kamera a zvuk + prezentace o velikosti 1,4 MB)?

Ohledně spotřeby dat při desetihodinovém přenosu při datovém toku 1 MB/s (obvyklé pro kameru, prezentaci a zvuk) je třeba zhruba 100 KB/s, tedy 360 MB za hodinu, tedy 3,6 GB za 10 hodin. Velikost prezentace v tomto ohledu nehraje velkou roli.

Jaké jsou požadavky na rychlost přenosu pro použití Webmeetingu?

Přenosová rychlost potřebná pro chod Webmeetingu se různí dle počtu přenosů kamer/obrazovky a zvukových kanálů.

Minimální požadavky na rychlost přenosu jsou od 500 KB/s při jednom kanálu zvuku a videu v malém rozlišení. Při videu ve větším rozlišení, případně sdílení obrazovky může upload (nahrávání) narůst i na 2 MB/s.

Ohledně downloadu (stahování) je to podobné, při stahování několika kamer může být datový tok klidně i 5 MB/s, ale opět při sledování prezentace (obrázku) bez videa pouze se zvukovým doprovodem je určitě dostačující přenos 500 KB/s.

Ve WebMeetingu lze za setkání platit kartou. Jak nastavit vlastní platební bránu pays.cz?

  1. Pokud máte založený vlastní účet u pays.cz, jednoduše vložíte tyto údaje v administraci Webmeetingu:
  2. Pokud nemáte založený účet u pays.cz, můžete tak učinit zde: https://www.pays.cz/merchants.asp . Registrace je na pár minut, a bránu můžete začít ihned používat.
  3. U platební brány pays.cz je potřeba zadat správné návratové adresy (tzn. adresa, kam se po dokončení platby přesměruje prohlížeč). Ty jsou následující:
    https://admin.webmeeting.cz/enrol/paymentok 
    https://admin.webmeeting.cz/enrol/paymenterr
    https://admin.webmeeting.cz/enrol/paymentconfirm
    Pro toto nastavení je potřeba pays.cz sdělit (prostřednictvím jejich technické podpory), že chcete provozovat svou platební bránu na aplikaci webmeeting.cz.