Follow-up po webináři – jak zvýšit úspěch

K úspěšnému webináři neodmyslitelně patří follow-up po webináři. Váš kontakt s účastníky nemusí končit rozloučením ani následným e-mailem s žádostí o zpětnou vazbu. Komunikace online může být bohatší, a hlavně prospěšná. Ukážeme vám, jak na to.

Znáte to, uspořádáte webinář nebo online školení, dáte si s tím práci, účastníci jsou spokojení a vy máte radost. Pak pošlete e-mail s poděkováním a žádostí o zpětnou vazbu. Odezva už není tak početná jako účast na webináři a na následný e-mailing už mnoho reakcí nebývá. Čím to?

Možná to chce jen lépe komunikovat s účastníky před i po webináři a trochu víc se na ně “naladit”.

Základem je stručné schéma komunikace PŘED, BĚHEM a PO webináři. Komunikace během webináře je čistě na vás, ale lidé často podceňují komunikaci s účastníky před a po webináři.

6 tipů, jak využít follow-up i po webináři

#1 Komunikace před webinářem

Před webinářem využijte možnost „naláka“ účastníky na obsah. Tedy pošlete follow-up i před konáním webináře.

Zdůrazněte:

  • co je obsahem webináře – stručná osnova,
  • komu je určen – klidně explicitně vypište profese/služby, témata, …
  • proč by se měli přihlásit – co účast na webináři přinese,
  • jaký je užitek – co si odnesou, jaké informace, znalosti a dovednosti načerpají.

Vytvořte si vlastní šablonu e-mailu a svůj systém follow-up před konáním akce. Můžete poslat víc e-mailů. V jednom například může být program, ve druhém zajímavý host nebo bonus a třetí bude připomínka termínu webináře. Obě funkce najdete na české platformě WebMeetingu v administraci.

#2 Komunikace během webináře

Během webináře doporučujeme mít viditelně k dispozici kontakt na vás. Dejte účastníkům důvod, proč vás mají kontaktovat i po webináři. Například časově omezená nabídka, konzultace, rozšiřující materiály na vašem webu, další vaše služby.

Velmi dobře působí, když vytvoříte svou vlastní uvítací zprávu v chatu a tam přidáte kontakt. Běžné je mít kontakt ve všech materiálech, ale také můžete poslat follow-up s kontaktem na vás a vaše další aktivity již během webináře nebo těsně po něm. S WebMeetingem si veškeré šablony a systém jednoduše vytvoříte předem a podle svého. Vše pak odchází automaticky podle nastavení.

#3 Jak vytvořit uvítací zprávu – rychlý návod

• v administraci WebMeetingu kliknete na Setkání,
• vytvoříte nové setkání nebo vyberete již vytvořené setkání,
• z nabídky zvolíte Další nastavení,
• objeví se vám okno s možností napsat uvítací zprávu chatu,
• uložíte.

#4 Veďte si docházku

Docházka během webináře je velmi užitečná a k další práci s kontakty nezbytná. Proto si během webináře veďte docházku. K čemu dalšímu můžete využít docházku si přečtěte v našem článku Jak využít docházkový systém + 2tipy z praxe. WebMeeting zaznamenává docházku automaticky a lze si jí pak jednoduše vyexportovat do souboru.

Záznam docházky pro follow-up po webináři

#5Komunikace – follow-up po webináři

Tenhle krok nepodceňujte a neodbývejte pouze jednou zprávou. Jak už jsme zmínili, follow-up si můžete nastavit již předem a odešle se vám i během webináře. Nezapomeňte odkázat na vše, co by mohlo účastníky zajímat a hlavně je pozvěte na další webinář nebo vyzvěte k akci, kterou mají po webináři udělat. Také si pohlídejte, že informace skutečně využívají třeba pozdějším kontaktem. WebMeeting umožňuje follow-up po webináři až 12 týdnů i před konáním webináře. To je spousta času na komunikaci.

#6Udělejte si záznam pro follow-up po webináři

Záleží na typu webináře, ale pokud jen trochu můžete, udělejte si záznam z webináře a zpřístupněte ho i po skončení webináře. Třeba za poplatek nebo kontakt, to už je na vás. V každém případě i tady si nastavte follow- up po shlédnutí záznamu. Často to účastníkům pomůže najít si čas a skutečně se na záznam podívat. WebMeeting nabízí možnost vygenerování záznamu na jedno kliknutí.

Záznam z webináře pro follow-up po webináři

Follow-up je velmi užitečná věc a když se naučíte pár zásad, vaše kontakty se přemění na vaše zákazníky nebo klienty nebo spokojené účastníky, kteří rádi přijdou znovu. Proč? Protože narozdíl od ostatních VY jste s nimi v KONTAKTU a KOMUNIKUJETE. Komunikace je základ jak v běžném světě, tak v online světě.

Přesvědčte se sami a vyzkoušejte si WebMeeting PRO zdarma na 25 dní!*

*) obsahuje i WebMeeting kavárnu pro 5 lidí navždy zdarma